Log in
 Löper min tik...  
Namn: Frank-T.
Datum: Onsdag den 4 Februari 2004 Kl: 11:03
Enkelte tiker utvikler seg til å ha veldig lite eller ingen blödning i det hele tatt når de löper. Det er en god chance for at blödningen du så markerte de förste par dagene av löpet.

Namn: Bengt Rödseth
Datum: Tisdag den 3 Februari 2004 Kl: 09:58
Spara du pengarna och kolla med hjälp av en hanhund. En hane som är van att gå tillsammans med tikar och därför inte bryr sig förrän det är dags.
Bengt

Namn: Bettan
Datum: Tisdag den 3 Februari 2004 Kl: 08:19
Det måste väl ändå vara värt 500 kr när löpet verkar så osäkert. Veterinärkostnader får man ju räkna med om man skall låta para sin tik.

Namn: matte
Datum: Måndag den 2 Februari 2004 Kl: 20:22
Det kostar över 500 kr att kolla upp och det är mycket pengar tycker jag.
Mvh matte

Namn: Anna
Datum: Måndag den 2 Februari 2004 Kl: 09:42
Åkt till veterinären och gör ett utstryk, då kan man se var i löpet hon befinner sig.

Datum: Måndag den 2 Februari 2004 Kl: 07:54
Hon har löpt flera gånger förrut och då har det inte varit några som helst problem att se och föstå vart i löpet hon var men nu så är det mycket svårare.Det har gått några dagar till och jag ser inget blod men hon beter sig som om hon löpte...
Vad gör man?
Mvh Matte

Namn: Bettan
Datum: Söndag den 1 Februari 2004 Kl: 17:25
Hugo: Det skulle vara intressant att veta vad ditt svar betyder!

Förslag: 1) Ja hon löper men ibland upphör blödningen några dagar 2) Nej hon löper inte, det kan komma blod några dagar ändå 3) ???????????

Namn: Hugo
Datum: Lördag den 31 Januari 2004 Kl: 17:14
hmmm ja har man så lite koll kanske man inte skall fundera på uppfödning!

Datum: Fredag den 30 Januari 2004 Kl: 20:03

Hej!
Jag har väntat på att min tik ska börja löpa och häromdagen såg jag att de kom blod från hennes vulva och tänkte vad bra nu har hon börjat löpa och såg blod dagen efter men har de senaste 2 dagarna inte sett något mer blod .
Hur ska mna tolka detta?
Jag har planer på att para henne så därför är det viktigt att veta.Tacksam för råd och tips.
MVH Matte

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida