Log in
 Glucosamin & biosynov...  
Namn: Anders
Datum: Tisdag den 20 Januari 2004 Kl: 23:00
Vi har gett vår snart tolvåriga kleine münstertik Bioglucosamin i snart ett halvår. Hon har artros i båda frambenen och ordinerades först Metacam . Hon är inte besvärsfri men inte sämre än med Metacam. Jag tycker alltså att Bioglucosamin fungerar hyggligt. Vi köper det i Granngårdens hästaavdelning och hon får fyra krm/dagen enl. rek för hund.

Namn: John
Datum: Måndag den 19 Januari 2004 Kl: 16:46
Här hittar ni billigt glucosamin bla.
http://www.vigoer.com/oscommerce/

John

Namn: Linda A
Datum: Onsdag den 12 November 2003 Kl: 16:33
Jag har en hanhund som började bli lite stel bak och hundmassören vi var hos rekommenderade att prova så det var därför jag undrade.
Vad kul att höra att det funktat bra på din hund.

Namn: karin
Datum: Onsdag den 12 November 2003 Kl: 14:40
Jag har kört c-flex men har nu gått över till Bioglucomin som du hänvisar till. Det fungerar jättebra. Eftersom jag körde C-flex innan vet jag inte hur lång tid verkningstiden var, jag märkte dock ingen skillnad. Jag har en 8,5 års rottweilertik med artros på bogled och körde först med Rimadyl vilket jag inte hade någon lust med pga vissa bieffekter som förekommit. Blev sen rekommenderad C-flex vilket fungerade men var väldigt dyrt eftersom det gick en burk i månaden. På Granngården rekommenderade de mig då Bioglucomin och att jag skulle köpa det i "hästburk" för ett bättre pris. Jag har nu använt detta sen i januari och det fungerar jättebra. Hon på en halvt mått 2 ggr per dag (hon väger 35 kg) och hon är fri från hälta. Har själv inte hört att man skulle ge dubbel dos eller något liknande.

Jag är jättenöjd, underbart att se henne pigg och glad med hjälp av ett "naturmedel" istället för smärtstillande.
Lycka till! mvh Karin

Namn: Gittan
Datum: Tisdag den 11 November 2003 Kl: 15:05
Ursäkta. Skrev i fel "tråd"

Namn: Gittan
Datum: Tisdag den 11 November 2003 Kl: 15:00
Vad är det som säger att hundarna upplever citronsprayen mindre obehaglig än ett elhalsband?
Vi utgår från våra egna aspekter men betänk att hundarna har ett helt annat känslosinne än vad vi människor har och att dom dessutom har ett otroligt väl utvecklat luktsinne, det viktigaste sinnet hos hunden är ju luktsinnet. Så frågan är vilket är egentligen obehagligast för hunden? Jag är i alla fall ytterst tveksam.

Namn: Linda A
Datum: Tisdag den 11 November 2003 Kl: 08:52

Hej!

Ni som ger er hund Glucosamin. Har ni märkt någon skillnad? Hur lång tid tar det innan glucosaminen ger effekt? Kan man använda det i förebyggande syfte eller bara i behandlande? Är det någon skillnad på dos när man ger behandlande eller förebyggande.
Läser man på burkarna står där inget sådant men en bekant på hundklubben hade fått höra av de i hästaffären som sålde det att det räckte att ge halv dos om man gav det i förebyggade syfte när hunden inte hade några besvär. Det hittar jag inget om, nån som vet? Några har sagt att, man ska ge glucosaminet i dubbel dos första månaden men det står där inget om på förpackningen jag köpte. Den heter Bioglucosamin. Har ni hört det?

Sen har jag samma frågor ang Biosynov och C-flex om det är någon som provat det eller känner till det? Och vad ni såfall har för erfarenheter.

Mvh Linda A

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida