Log in
 Föslag till jaktförlag...  
Namn: rospigan
Datum: Fredag den 23 December 2011 Kl: 09:13
Nu är problemet med förlag löst - jag blev min egen förläggare! Det var nog korkat av mig att skriva text riktad till en smal grupp nördar och förvänta mig att det skulle gå att göra en dyr bok med massor av högupplösta bilder av det och få det i ekonomisk balans. Man lär så länge man lever!

Men ettor och nollor kostar inget så boken Blandfärs finns nu att ladda ner från vår hemsida som en julklapp till den jagande delen av mänskligheten.

www.rospigan.se klicka på Torstis corner i menyraden.

God Jul!
Torsti

Namn: rospigan
Datum: Söndag den 1 Maj 2011 Kl: 09:44

För några år sedan när diskutionerna var livliga på det här forumet var det någon som föreslog att jag skulle skriva en bok om hagelskytte.

Nu har jag gjort det men inte specifikt om just skytte. Den handlar om mina personliga tankar kring jakt, jaktskytte och jakt(fågel)hundar, dessutom är tanken att en hel del av Mauds utmärkta foton av stående fågelhundar och natur skall med. Det är tänkt att bli en kombinerad foto och text bok med andra ord.

Boken är också starkt samhällskritisk på ett sätt som jag hoppas är humoristisk. Det är ingen lärobok men det går förmodligen att plocka ut en hel del lärdomar ur den.

Problemet är att den också är politiskt väldigt inkorrekt vilket torde reducera antalet intresserade förlag betydligt. Jag har trots det inga ambitioner att skriva något inte skulle motsvara mina tankar om jakten och kringliggande verksamhet.

Skulle den bara innehålla text så skulle det vara enkelt att bara maila den till Estland eller Litauen och få den tryckt billigt och bra. Men då den också är tänkt att innehålla en massa av Mauds foton samt en del av mina egna till texten anpassade foton så skulle det vara bättre att göra lay-out lokalt så att man är säker på att allt kommer på tänkt plats samt att bildkvaliteten blir hyggligt bra.

Det tycks finnas en uppsjö förlag och jag har skickat texten till 3 stycken med vad jag tror att är lämplig inriktning, men endast tystnad är svaret jag fått.

Det här området är något som jag inte har en susning om. Dessutom är tiden knapp då jag tänkte pyssla med lite andra, mera jordnära projekt i sommar.

All hjälp jag kan få mottages därför med tacksamhet!

Torsti

<< tillbaka
EftersöksService: 796    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida