Log in
 Velourdressyr...  
Namn: runny
Datum: Torsdag den 26 Februari 2009 Kl: 16:10
Jag anser diskussionen avslutad.

Namn: rpc
Datum: Torsdag den 26 Februari 2009 Kl: 15:44
Till skillnad från dig inser jag att det finns olika sätt att få en fungerande hund. Jag har hela tiden medgett att ett hårdare förhållningssätt kan ge fungerande hundar, men jag menar samtidigt att det går att få fungerande hundar utan att vara för dominant mot hunden.

Vad är ditt problem? Varför vill du inte diskutera utan skriver massa nedsättande saker om de som inte tränar på ditt sätt. Så fort som jag försöker få lite konkreta exempel från dig så blir man kallad för tjatig, propagandaminister eller velour-dressör.

Svara nu konkret på varför du kallar Wetterholms metod för helt värdelös och förklara varför den enligt dig inte kan ge fungerande hundar. Svara även på frågorna jag ställde i den andra tråden om dressyr där jag bad om din åsikt beträffande elhasband, stackel och kräksnara.

Blir det inga vettiga svar på ovanstående frågor anser jag den här diskussione avslutad

Datum: Torsdag den 26 Februari 2009 Kl: 15:30
Det är exakt detta jag skulle råda dig till, Du har inte bidragit med något exempel på eller bevisat att velourdressyr skulle ha någon som helst effekt på jakthundar. Det är faktiskt det och enbart det vi diskuterar på birddog. Fler än jag har påpekat det olämpliga att använda sig av velourdressyr när det gäller jakthundar. Men du fortsätter ihärdigt som en annan propagandaminister och sätter velourdressyren före alla andra dressyrmetoder. Vill du diskutera jaktdressyr får du sluta prata om din hundsyn och dina mjuka metoder. Vid det här laget börjar det bli mycket tjatigt. Positiv förstärkning och negativt straff får du använda dig av själv. Många av oss har redan prövat det och funnit värdelöst.

Namn: rpc
Datum: Torsdag den 26 Februari 2009 Kl: 13:52
Men Runny, varför startar du en tråd bara för att säga att du inte vill ha någon diskussion?
Om du inte vill diskutera är det väl enklare att inte skriva nånting alls och/eller inte läsa vad andra skriver.

Datum: Torsdag den 26 Februari 2009 Kl: 12:04

Jag har redan på ett flertal ställen sagt varför jag underkänner velourdressyren. Dess mest kände företrädare Wetterholm och hans metoder har jag därför inte bruk för. Jag finner det också fullständigt meningslöst att ta upp saken till diskussion, eftersom jag jag inte kan tänka mig att dressera hundar på det sättet. Det verkligt tragiska i sammanhanget är att många förstagångshundägare köper ert recept går kurs på kurs utan att åstadkomma ens elementär lydnad på sina hundar. så nej tack ingen wetterholm eller annan velourdressyr för mig!

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida