Log in
 Bästa hundkäket...  
Namn: Mia*
Datum: Torsdag den 10 Juni 2010 Kl: 22:13
Birgittasw
Jag hittar inte näringsanalysen. Varken på originalsidan eller hos er.
Vill du vara snäll att ge mig en länk?

Namn: birgittasw
Datum: Torsdag den 8 April 2010 Kl: 08:57
Skinners Petfood Field & Trial - ett brittiskt kanonfoder

Kanonfoder till riktigt bra priser!

Vi har agenturen och får in fodret i början av nästa vecka!
www.meadowlark.nu

Namn: Mia*
Datum: Tisdag den 9 Februari 2010 Kl: 23:10
Nu kostar det ca 425:- för 15 kg.
Men Hjort-fodret kostar mer. Ca 525:- för 12 kg.

Namn: kia
Datum: Söndag den 31 Januari 2010 Kl: 09:03
Men priset är 4 år gammalt...kanske har ökat sedan inlägget.

Namn: Ejder
Datum: Tisdag den 26 Januari 2010 Kl: 14:29
Otroligt billigt

Namn: Mia
Datum: Måndag den 19 Juni 2006 Kl: 18:20
Det var billigt!
Billigare än vad tillverkarna erbjuder i sin butik.
Tror dock inte man kan komma under 300:-/säck, men snålheten får inte bedra visheten (eller hur man säger...).

Ett jättebra foder för hundar som presterar lite mer än "Svenson-hunden".

Namn: Karin Wallander
Datum: Fredag den 16 Juni 2006 Kl: 07:31
Hej svejs,

på Ekerö kostar det runt 320 kr/säck vid köp av 3 säckar. Dyra butiken tar 400 kr så de får ha kvar sina säckar. Med ledning av ovan torde man kunna få ned priset till under 300 om man köper hel pall.

Trötta? De tog det lite lugnt så att ni andra skulle hänga med:-)

Namn: Sara
Datum: Torsdag den 15 Juni 2006 Kl: 20:10
Hemlagat!

Namn: Rikard
Datum: Torsdag den 15 Juni 2006 Kl: 11:15
Hmmm tyckte nog att dina jyckar såg lite trötta ut 6/6..kan det vara ett bra foder månde?

:-)

Vad betalar du för det Karin?

Mvh!

Namn: Karin Wallander
Datum: Torsdag den 15 Juni 2006 Kl: 07:27
Hej svejs,

jag kör numera mina hundar på Standardt.(www.standardt.se)och är väldigt nöjd. Priset är överkommligt, och jag tror säkert att det går att köpa på pall vilket torde få ned priset ännu mer.

Namn: webmaster
Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 19:28
Om man använder sökfunktionen i menyn till vänster, ”search” och söker på något så simpelt som ”hundmat” så får man ca 40 träffar på olika trådar. Det har skrivits mycket om hundfoder på forum genom åren. Kolla också Fr&Sv, alltså Frågor & Svar där finns en hel del svar från Marie Sallander.
webmaster

Namn: webmaster
Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 18:30
Vill bara tillägga varför Specifics foder är så färskt. Våra beställningar levereras direkt från fabriken i Danmark till dig som kund och på fabriken håller man inga stora lager utan allt som produceras är i princip sålt. Därför är fodret oftast bara ett par dagar gammalt när du får det.
webmaster

Namn: kalle
Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 16:47
jo jag förstår dig. Man skall absolut hålla sig inom hålbarhetsdatum. Men fodret är definitivt bättre för hundens hälsa i början av hålbarhetstiden än i slutet.
Jag vill i alla fall ge mina arbetande kompissar bästa möjliga foder därför är jag extremt noga. tyvärr alltför många som inte tänker på det.

Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 16:47
jo jag förstår dig. Man skall absolut hålla sig inom hålbarhetsdatum. Men fodret är definitivt bättre för hundens hälsa i början av hålbarhetstiden än i slutet.
Jag vill i alla fall ge mina arbetande kompissar bästa möjliga foder därför är jag extremt noga. tyvärr alltför många som inte tänker på det.

Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 15:57
Kalle, du förstod inte vad jag menar tror jag. Även om vi beställer en pall så är den iaf slut långt innan bästföre datumet ens närmar sig. Alltså är det inte speciellt viktigt för oss.

Hmm sett rätt mycket positivt om Sportsmens Pride nu..

Mvh!

Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 15:32
jo Rickard det är just det är. viktigt med hållbarheten.
då jag beställt från spec. så är det nästan helt färskt som på någon dag. kvarstående hållbarthet nästan 18 månader.
Fabrikören garanterar näringsinnehållet fram till sista datumet. Desto tidigare hunden får maten efter tillverkning desto färskare och bättre kvalitet har fodret. Det sker hela tiden en försämring dag för dag efter tillverkningen.
framför allt fettet som härsknar.

Namn: Gunilla
Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 15:30
Anders Landin skriver vettigt på sin hemsida om hundmat. http://www.landins-hund-katt.se/Hundsidor/hundar.htm

Märket har jag inte provat, men tankegången är bra.

Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 15:30
Anders Landin skriver vettigt på sin hemsida om hundmat. http://www.landins-hund-katt.se/Hundsidor/hundar.htm

Märket har jag inte provat, men tankegången är bra.

Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 15:25
Kalle.. detta med hållbarhet funderade jag på även när jag beställde första pallen.. Visade sig vara fullkomligt meningslöst, hållbarheten var inte fullt ett år och en ball gick åt på typ 4 månader :-) Iofs så går några säckar till en kompis men tja hållbarheten var inte så mycket att bekymra sig över.

Skickat en massa frågor till div foderleverantörer nu iaf. Fick svar från en av dem, de vågade inte lämna någon prisinfo utan att jag som frågeställare levererade full information om mej själv! De var oroliga för att det skulle vara en konkurent bakom frågan.. knepigt! Lite fjantigt tycker jag..

Mvh!

Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 15:02
ja specific beställt här.
supersnabb leverans till dörren. någorlunda pris. alltid lång hållbarhet. hundarna gillar det och har kraft och ork.
Supernöjd. Tack för fin service

Datum: Onsdag den 14 Juni 2006 Kl: 13:49
Ok nu har jag gått tillbaka 35 blad i forumet och kollat en j-la massa trådar.. Hittat ett hundfoder, Magnusson som jag kollat lite. Det finns helt klart fler!

Vi söker nytt foder till våra djur. Körde tidigare RC Adult men det är helt enkelt inte hållbart ekonomiskt, det måste finnas billigare foder där jyckarna ffa mår bra! Just nu kör vi Hallas 30-16 foder och det fungerar hyfsat. Dock har vi två unga labbar som inte är helt ok i magen vilket gör att vi kollar runt nu. Halla är bra och rätt pris men nirvana vore att hitta ngt liknande där alla jyckar mår bra.

Vi köper foder pallvis.

Haft kontakt med Hundköket och Sportsmens Pride och det ser väl lovande ut, finns fler alternativ?

Mvh!

Datum: Måndag den 12 Juni 2006 Kl: 12:00
Anna,
De menar inget illa men antingen får du precisera din fråga eller läsa tidigare trådar om hundmat.

Namn: EM
Datum: Lördag den 10 Juni 2006 Kl: 16:20
Oxfilé , grillad lax, dillstuvad potatis Slurp, vad hungrig jag blir! ;-)
Konstigt uttryck "bästa maten"! För vem?, när?, i vilken situation?

Namn: Korven
Datum: Lördag den 10 Juni 2006 Kl: 13:31
Kanske esox lucius, eller annan mat, bästa maten?! Nu igen! suuuuuuck...

Namn: Anna
Datum: Lördag den 10 Juni 2006 Kl: 10:53

Bästa hundkäket?

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida