Log in
 Hjälper ananas?...  
Namn: Olle
Datum: Söndag den 31 Januari 2010 Kl: 20:44
Jo ananas skall hjälpa

Namn: Jesper
Datum: Tisdag den 17 Mars 2009 Kl: 18:56
Min Schillertik äter med förkärlek såväl hund- som kattbajs. Hästskit äter hon numera inte då jag berättat för henne att det är absolut förbjudet - om hästen går på antibiotika så kan hunden dö.

Idag berättade jag för henne att hund- och kattbajs inte är ok heller. Vi får se om det håller i sig. Jag tror inte att det är fråga om näringsbrist i alla fall för hon får pro plan och en hel del annan mat. Jag tror bara det är rent jävulskap.

Namn: Malin
Datum: Fredag den 15 Februari 2002 Kl: 10:19
På min hund hjälpte inte ananas, men det var kanske däför att han åt andra hundars skit ute. Aldrig sin egen. Men har du hundarna ihop i hundgården så kan det kanske hjälpa. För min del (min hunds..)försvann beteendet lika oförklarligt som det dök upp. Kan varken tillskriva det bättre lydnad eller byte av foder - även om båda sakerna faktiskt hände. Men min hund var valp/slyngel när han höll på med skitätandet. Kanske växte han ifrån det?

Namn: Roger Markström
Datum: Torsdag den 14 Februari 2002 Kl: 21:29
Du kan ge dina hundar papaya eller krossad ananas i maten, det har fått många hundar att sluta äta sin egen och andra hundars avföring.
Ananas och papaya innehåller ett enzym (protein) som antas vara det verksamma ämnet av betydelse för att få hundar att sluta äta hundbajs.
Mörsalt innehåller enzym från nämnda frukter men ska inte användas på grund av saltet.
Ananas och papaya hjälper inte hundar som äter avföring från häst, det tycks mer vara det vegetabiliska innehållet i den avföringen som är så uppskattat av många hundar.

Namn: Knutte
Datum: Torsdag den 14 Februari 2002 Kl: 20:09
O.K.- jag förstår dina synpunkter och har förstås försökt få ordning den vägen. Nu är det faktiskt så att hundarna aktar sig noga för att synda när jag ser på eller har dom i koppel, men passar på när dom tror att jag inte ser dom i hundgården. (Ärligt talat har det också hänt att det finns tecken som talar för att någon legat i förbjudna soffan när jag kommer hem ...)

Namn: Fredrik
Datum: Torsdag den 14 Februari 2002 Kl: 14:24
Varför lär du inte hundarna att låta bli skiten i stället?
Precis som du har lärt dom att inte hoppa upp i soffan.
Funkar i alla fall på min jycke, som numera inte äter rådjurskarameller.

Namn: Knutte
Datum: Onsdag den 13 Februari 2002 Kl: 21:59

I den återkommande frågan om koprofagi (bajsätande)har det sagts att tillskott av ananas, papaya eller ev. mörsalt (papain) i hundkosten skulle kunna avhjälpa detta mycket oönskade beteende. Mina hundar, hanar, två ES och en schillerstövare, ålder 4,3 och 9 år, blir värre och värre till att ta för sig av andras och egen avföring. Jag får närmast en känsla av att mina ansträngningar att hinna först
till korvarna (för att städa) gör dem ännu mer attraktiva för hundarna. Fodret är som bas Royal Canin och Eagle Pack.
Har någon provat de föreslagna kosttillskotten?
Resultat? "Dosering"? Andra synpnkter och ideér??

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida