Log in
 Förstör jag hunden...  
Namn: Lotta
Datum: Tisdag den 19 Oktober 2004 Kl: 08:24
Ja, det kan nog stämma :0)Fast jag har någon norsk anfader som nog givit mig lite intelligens...
Men jag hade också en del betänkligheter innan jag tog hunden eftersom jag känner en Vorsthe som sopat rent i "sin" familjs hönsgård. När jag pratade med dom innan jag tog hunden sa dom att en duktig fågelhund gör så....
Antingen kommer min aldrig att bli fågelhund eller så är han bara väldigt förståndig.
Mvh
Lotta

Namn: Frank-T.
Datum: Tisdag den 19 Oktober 2004 Kl: 00:31
"Det kanske är matte som har för lite innanför pannbenet:0)"

Du har en god ursäkt, om du er född i Sverige!

Datum: Måndag den 18 Oktober 2004 Kl: 14:30
Tackar för svar! Jo då han har mycket innanför pannbenet fast han är fågelhund, och dessutom född i Norge ;0)
Men eftersom jag hört att man skulle träna på uppfödda fåglar osv så funderade jag lite.... Det kanske är matte som har för lite innanför pannbenet:0)
Mvh
Charlotte

Namn: Melker
Datum: Måndag den 18 Oktober 2004 Kl: 13:34
Tro det eller ej men t o m fågelhundar har liiiiiiiite bakom pannbenet ;-)

Namn: Frank-T.
Datum: Måndag den 18 Oktober 2004 Kl: 12:50
"Visst kan även en fågelhund lära sig att skilja på djuren hemma och att jaga fågel i naturen?"

Yesss, det kan den.

Datum: Torsdag den 14 Oktober 2004 Kl: 11:33

Vi har "alltid" haft stövare i familjen och för dom har det alltid varit självklart att gårdens djur inte är några "jaktobjekt". Men nu har jag ju "blivit med vuxen fågelhund" som det skulle vara kul att se om det går att jaga med. Än så länge är han bara mitt sällskap och kompis ute på gården, och får självklart inte göra höns, ankor eller kaniner illa. Och det gör han inte heller. Men ibland händer det att han ställer sig för något av djuren. Då brukar jag kalla in honom och ta med honom åt ett annat håll, men inte kan väll lusten att ställa sig för fågel förstöras av detta? Visst kan även en fågelhund lära sig att skilja på djuren hemma och att jaga fågel i naturen?
Säkert en dum fråga, men eftersom vi inte har ett dugg erfarenhet av fågeljakt så känns det bättre att fråga.
Mvh
Lotta

<< tillbaka
EftersöksService: 796    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida