Log in
 Foder till labradorer...  
Namn: Anna
Datum: Tisdag den 7 September 2004 Kl: 15:33
Håller med Sanna. RC är ett bra foder. Hade en gång en kastrerad labbe, han fick RC light foder vilket funkade perfekt.
Min labbe idag har lätt för att tappa några kilo på hösten så till honom kompleterar jag med färskfoder vilket han älskar.

Namn: Sanna
Datum: Tisdag den 7 September 2004 Kl: 15:22
Vi ger RC till våra vuxna hundar och den höga energimängden passar dem perfekt. Däremot tycker jag att våra valpar som vuxit upp med RC har vuxit för fort. Så istäler ger jag valpar Robur och byter till RC vid ett års ålder.
RC:s labradorfoder passade dock inte alls våra labradorer, det är nog mer för sällskapslabradorerna skulle jag tro.

Namn: JK
Datum: Tisdag den 7 September 2004 Kl: 15:13
Hundmat? är inte hundar allätare? och blir de för feta så finns det säker möjlighet till lite kosmetisk fettsugning och ett ögonbrynslyft :)

Namn: Hugo
Datum: Tisdag den 7 September 2004 Kl: 12:21
Som vanligt är det mest skitsnack när hundfoder kommer på tal. RC, Robur, Hill`s, Eukanuba etc dvs foder som kostar en slant, är högkvalitativa bra foder för arbetande hundar. Billigt foder räcker oftas bara till soffhundar som dessutom för det mesta ändå äter mest matrester!!

Namn: MH
Datum: Tisdag den 7 September 2004 Kl: 11:14
Jag har använt RC i många år, med avbrott under ett år med Eucanoba (vilket inte var någon höjdare). Har aldrig haft något problem med RC, fin päls, fin mage, lagom hull (har jaktlabbar). Jag tror att det är väldigt individuellt hur hundar mår på olika foder.

Namn: Reriever
Datum: Tisdag den 7 September 2004 Kl: 11:04
Jag skulle aldrig ge någon hund RC igen.

jag har haft enorma problem med den stora proteinhalten som finns i fodret.

Det resulterade i att bägge mina hundar kliade sig sönder och samman innan jag förstod att det var fodret (dom är av två skilda raser så det är inget ärftlig överreaktion av fodret)

Namn: Emla
Datum: Söndag den 5 September 2004 Kl: 08:18
En annan nackdel med det fodret är även att det är väldigt fettrikt. I alla fall för en normal sällskapslabrador... Inte ens min Labrador som motionerar och tränar mer än genomsnittet kan äta det. Jag avundas er som har icke lättfödda Labradorer.

Namn: uppfödare
Datum: Lördag den 4 September 2004 Kl: 17:51
Royal canin är ett mkt bra foder som till och med har ett speciellt foder för Labradorer, nackdel - det skulle i så fall vara att det är ett ganska dyrt foder... Prata med närmaste foderbutik.

Namn: Mattias
Datum: Lördag den 4 September 2004 Kl: 17:00

Min uppfödare sa att Royal Canin inte var bra för våran labradorvalp, undrar om det stämmer? Är det någon som har haft bra eller dåliga erfarenheter av det märket??? MVH Mattias

<< tillbaka
EftersöksService: 798    ApportService: 451    Forum: 28 806    
Startsida